Sally’s Borrelplank
Sally had nog geen website. Ze maakt overheerlijke borrelplanken (ze zijn echt zo lekker als ze er uit zien). Maar Sally kreeg bestellingen binnen via allerlei kanalen: instagram, telefoon, WhatsApp… Daardoor verloor ze het overzicht.
Ik bouwde voor Sally een gebruiksvriendelijke website met een geïntegreerd boekingssysteem. Zo krijgt Sally eenvoudig een overzicht van alle bestellingen. En klanten zien direct wanneer er nog borrelplanken beschikbaar zijn.
De wensen van de klant
- One-page website.
- Een huisstijl gebaseerd op het bestaande logo. Een website die huiselijkheid en gezelligheid uitstraalt.
- Bestellen van borrelplanken via de website.
- Een maximum van 20 personen per afhaalmoment, over alle bestellingen heen.
- Bestellen tot en met woensdag, voor afhaling op zaterdag of zondag.
- Flexibel bestelsysteem: als Sally een boeking krijgt voor een feestje, kan ze zelf de bestellingen afsluiten voor die dag.
Het resultaat
Een website die bondig het aanbod weergeeft. Door de structuur, vindt de bezoeker snel alle informatie terug. Een vlot bestelproces zorgt ook voor de bezoekers voor duidelijkheid.
Een gelukkige klant die zelf de bestellingen vlot kan beheren. Doordat ze nu geen tijd meer verliest met het registreren van bestellingen en opvolgen van allerlei kanalen, kan ze nu volop focussen op het maken van de borrelplanken.
Een nieuwe website die goed gevonden wordt door bestaande en nieuwe klanten. De bestellingen kwamen al direct binnen bij lancering van de website.
Bestelproces
Bestellingen voor borrelplanken met een maximum aantal personen per afhaalmoment, is noodzakelijk. Dit maximaal aantal personen geldt echter over alle bestellingen heen.
Ik informeerde me grondig over meerdere plugins die bestelmogelijkheden aanbieden. Ik hoorde meermaals dat het niet mogelijk was om aan alle wensen te voldoen. Niet gaan, staat echter niet in mijn woordenboek. Ik koos uiteindelijk voor een plugin die bedoeld is om evenementen te boeken. Door de juiste instellingen, kon ik zo aan de wensen van de klant voldoen.
Het bestelsysteem is flexibel. Sally heeft zelf invloed op de toekomstige bestellingen. Besteldata, beschikbaarheid, laatste boekingsdata, prijzen, … Sally kan dit eenvoudig zelf aanpassen.
De bezoeker kan onmiddellijk de beschikbaarheid zien. Het bestelproces verloopt intuïtief.
Sally ontvangt een mail bij elke nieuwe bestelling. In de backend van de website is per dag een overzicht van alle bestellingen zichtbaar.
Kleuren en lettertypes
Sally had eerder een logo laten ontwerpen. Het lettertype gebruikte ik verder voor de titels op de website. Dit combineerde ik met een passend lettertype voor de teksten.
In het logo werd rood gebruikt. Ik koos hierbij het complementair kleur groen.
Foto’s en teksten
Nadat we samen de strategie voor de website vastlegden, leverde Sally alle teksten aan. Een ideaal moment om stil te staan bij alle details van het aanbod.
Ook de foto’s leverde Sally aan. Ik kreeg telkens het water in mijn mond, bij het werken aan de website!
Als achtergrond voegde ik een foto toe van mijn eettafel, die helemaal past bij de branding.
Meer zien?
Bekijk ook de andere projecten in mijn portfolio.
Samenwerken?
Ik kijk er naar uit om ook voor jou een unieke website bouwen die helemaal jouw persoonlijke verhaal vertelt. Neem snel contact op, dan heb jij binnenkort een professionele website die jouw droomklanten aantrekt. Zo kan jij focussen op jouw talent.